سبد خرید 0

بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 21 مهر 1400 در ساعت 17 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب یکی از جاهایی است که افراد برای دور شدن از کارهای روزمره و استراحت کردن به آنجا پناه می برند. اتاق ها دارای جایگاه مهمی در منازل هستند، بنابراین باید دقت لازم را در دکوراسیون و طراحی داخلی آن ‌ها به کار گرفت. یکی از اصول مهم در دکوراسیون اتاق ها، انتخاب دیوارپوش آن ها است.در ادامه مقاله زیر به بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق اشاره خواهیم کرد.

دیوارپوش اتاق کناف:

یکی از بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق، دیوارپوش کناف است. دیوارپوش ‌های کناف، پانل‌ های گچی پیش ساخته هستند اما در مقایسه با گچ وزن بسیار کمتر و مقاومت بسیار بیشتری دارند.
دیوارپوش های کناف دارای تنوع بالایی در مدل، طرح و رنگ هستند، همچنین این دیوارپوش ها قابلیت سازگاری با هر سلیقه ‌ایی را نیز دارا هستند. دیوارپوش‌ های کناف، عایق صوتی مناسبی هستند و به همین دلیل یک گزینه عالی برای اجرا در اتاق ‌ها هستند. اجرای پنل‌ های کناف در سریع ‌ترین زمان ممکن صورت می ‌گیرد.
از معایب دیوارپوش کناف می توان به این مورد اشاره کرد که این دیوارپوش ها، ضد آب نیستند و مقاومت خوبی نسبت به آب ندارند. البته نوع ضد آب آن نیز در بازار وجود دارد که مناسب استفاده در فضا‌های مرطوب است.

 

دیوارپوش اتاق چوبی

یکی دیگر از بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق، دیوارپوش چوبی است. در گذشته برای ساخت دیوارپوش ها از چوب‌ های کاج و سرو استفاده می ‌شد اما امروزه به دليل تولید صفحات مصنوعی فشرده مانند انواع تخته فیبر، تخته خرده چوب و تخته چند لایه، کمتر از چوب خام به عنوان ديوارپوش در فضاهاي داخلي استفاده می‌ کنند.

استفاده از دیوارپوش چوبی برای اتاق ها بسیار مناسب است زیرا می تواند فضای اتاق را گرم و دلچسب نشان دهد. دیوارپوش های چوبی دارای تنوع در طرح و نقش زیادی هستند، همچنین این دیوارپوش ها صدا را کمتر منعکس می ‌کنند.
دیوارپوش های چوبی غیر از مزایای زیادی که دارند، دارای معایبی نیز هستند از جمله اینکه این دیوارپوش ها در برابر آب و رطوبت آسیب پذیر هستند، همچنین این دیوارپوش ها در برابر حمله حشرات و موریانه ‌ها نیز حساس هستند. دیوارپوش های چوبی ممکن است تحمل حرارت را نداشته باشند و اشتعال‌ پذیر نیز باشند.

کاغذ دیواری 

یکی از بهترین و پرکاربردترین دیوارپوش های مناسب اتاق، کاغذ دیواری است.
کاغذ دیواری ها دارای تنوع طرح و رنگ زیادی هستند. اجرای کاغذ دیواری برای اتاق ها بسیار سریع انجام می گیرد و به هزینه کمی نیز نسبت به دیوارپوش های دیگر نیاز دارد.
برخی از انواع کاغذ دیواری ها دارای ویژگی ‌هایی خاصی مانند قابلیت شستشو و ضد نوشتار هستند. با توجه به مزایای زیادی که کاغذ دیواری ها دارند، دارای معایبی نیز هستند، از جمله اینکه کاغذ دیواری ‌ها در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش ها دارای طول عمر به مراتب کمتری هستند و ناچارا بعد از مدتی باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرد.

 

دیوارپوش اتاق پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی یکی از بهترین و متداول ‌ترین دیوارپوش های مناسب اتاق است.
استفاده از دیوارپوش پی وی سی در مناطق نامساعد جوی، بهترین گزینه‌ است. دیوارپوش PVC در مقایسه با انواع دیوارپوش‌ ها مانند چوب، آجر و سنگ، بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است، همچنین نصب و تعویض آن نیز راحت است.
دیوارپوش های پی وی سی دارای دوام بالایی هستند و تا مدت ها به همان شکل اول خود باقی می مانند. همچنین این نوع از دیوارپوش ها در برابر گرما، سرما و رطوبت مقاوم هستند.
دیوارپوش های پی وی سی دارای طیف رنگی و طرح بالایی هستند، علاوه ‌بر این ها تمیز کردن و نگه ‌داشتن این نوع از دیوارپوش ‌ها نیز بسیار آسان است.

 

دیوارپوش فلزی

 یکی دیگر از بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق، دیوارپوش فلزی است. اکثر پنل‌ های‌ دیوارپوش ‌های فلزی از آلومینیوم یا فولاد ساخته می شوند. به دلیل متریال سبک استفاده شده در این نوع دیوارپوش ها و همچنین حمل و نقل آسان آن ها، دیوارپوش های فلزی دارای محبوبیت زیادی نسبت به گذشته هستند.

دوستداران محیط ‌زیست توجه زیادی به دیوارپوش های فلزی دارند زیرا پنل ‌های این دیوارپوش، قابل بازیافت هستند و از مواد بازیافتی ساخته می ‌شوند. دیوارپوش های فلزی دارای ظاهر زیبا و شیکی هستند.
از دیوارپوش های فلزی غیر از استفاده در اتاق ها، در مکان‌ هایی با خطر آتش‌ سوزی مانند آشپزخانه ‌های صنعتی، کارخانه ‌ها و انبارها نیز استفاده می‌ شود.

برای خرید سقف کاذب با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.

دیوارپوش سه‌ بعدی 

دیوارپوش های سه بعدی یکی دیگر از بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق به شمار می روند.
در دیوارپوش های سه بعدی، سطوح برجسته‌ پنل به شکل مستطیل یا مربع به صورت یک الگوی واحد و یک بافت غیر معمول، ظاهری زیبا و مد روز به دیوار اتاق ها می ‌بخشند.
دیوارپوش ‌های سه بعدی قابل بازیافت هستند. همچنین نصب این دیوارپوش ها راحت است و دارای دوام بالایی نیز هستند.

محافظت از دیوارپوش‌ مناسب اتاق 

بعد از اینکه بهترین دیوارپوش مناسب اتاق خود را انتخاب کردید، حفظ و نگهداری آن نیز بسیار مهم است به طوری که دیوارپوش، زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد.
تقریبا برای هر مدل دیوارپوشی، باید به طور مرتب آن را با استفاده از یک پارچه میکروفیبر، آب گرم و صابون تمیز کرد و از استفاده از پارچه‌ های زبر برای تمیز کردن دیوارپوش‌ ها، به خصوص دیوارپوش ‌های پی وی سی یا فلزی، خودداری کرد.

برای جلوگیری از آسیب لکه ‌های دائمی بر روی دیوارپوش ها، بلافاصله لکه ‌های ایجاد شده بر روی آن ها را تمیز کنید.
تمیز نگه داشتن دیوارپوش های چوبی در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش های اتاق، مستلزم نگهداری و توجه بیشتری است. برای این کار، روغن ‌کاری سالیانه برای حفظ کیفیت چوب توصیه می ‌شود. در ضمن این را نیز به خاطر داشته باشید که اگر دیوارپوش چوبی ‌اتاق شما شروع به تغییر رنگ کرد، از یک روغن جلا دهنده استفاده کنید.

برای خرید قرنیز PVC با کارشناسان ما در مای دکوری تماس بگیرید.



سخن آخر

یکی از اصول مهم در دکوراسیون اتاق ها، انتخاب دیوارپوش آن ها است. از بهترین دیوارپوش های مناسب اتاق می توان به دیوارپوش کناف، دیوارپوش چوبی، کاغذ دیواری، دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش فلزی و دیوارپوش سه‌ بعدی اشاره کرد.
هر کدام از این دیوارپوش ها دارای مزایا، معایب و همچنین ویژگی های مختص به خود هستند و فرد باید با توجه به نیازهای خود نسبت به خرید این دیوارپوش ها اقدام کند.

بعد از اینکه بهترین دیوارپوش مناسب اتاق خود را انتخاب کردید، حفظ و نگهداری آن نیز بسیار مهم است به طوری که دیوارپوش، زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()